Ο Διευθυντής της εφημερίδας “Metrosport” και μέλος του ΠΣΑΤ, Βασίλης Μάστορας, ανέλυσε τον ρόλο του περιφερειακού Τύπου στην ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού, κατά την εισήγησή του, στο 9ο Διεθνές Αθλητικό Συνέδριο του ΠΣΑΤ, στην Αρχαία Ολυμπία.
Ξεκινώντας την ομιλία του, ο Βασίλης Μάστορας, τόνισε πως δεν είναι μόνο η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη που κεφαλοποιούν τον αθλητικό τουρισμό, αλλά εξήγησε πως κατά την άποψή του θα πρέπει κάθε πόλη της Ελλάδας να το πράξει. «Και για να συμβεί αυτό,» εξήγησε, «πρέπει να βρεθούν άνθρωποι με κέφι». Πρόσθεσε δε πως στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας υπάρχουν απόφοιτοι των ΤΕΦΑΑ, με τεχνογνωσία, οι οποίοι μπορούν ν’ αξιοποιηθούν.
«Οι δραστηριότητες του αθλητικού τουρισμού είναι στενά συνδεδεμένες με τον ελεύθερο χρόνο και την αναψυχή. Οι αθλητικές διοργανώσεις οδηγούν στην αύξηση των οικονομικών και τουριστικών δεικτών της κάθε χώρας. Οι βρετανικές τουριστικές αρχές και το Βρετανικό Συμβούλιο Τουρισμού -μετά από έρευνα- κατέληξαν στο συμπέρασμα πως έως και 20% των τουριστικών ταξιδιών έχουν ως σκοπό τη συμμετοχή σε αθλητικές διοργανώσεις,» επισήμανε ο Βασίλης Μάστορας.
Αφού απαρίθμησε τα σπορ που συνήθως συνδέονται με τον αθλητικό τουρισμό, επικεντρώθηκε στον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην ανάπτυξη του τελευταίου, επισημαίνοντας πως στους περισσότερους τομείς δεν επαρκούν όσα έχουν γίνει από αυτήν στην Ελλάδα. Και περνώντας στον ρόλο των ΜΜΕ, ο Βασίλης Μάστορας υπογράμμισε: «Δυστυχώς, τα ΜΜΕ στην Ελλάδα δεν βοηθούν τα περιφερειακά, να μην πω… περιθωριακά αθλήματα. Ως επί το πλείστον ασχολούνται ή καλύπτουν το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ. Αν δεν προβληθεί ένα αθλητικό γεγονός, δεν θα προσελκύσει χορηγούς, οι οποίοι χορηγοί δίνουν τα χρήματά τους, αλλά θέλουν να πάρουν ανταποδοτικά δημοσιότητα».
Κλείνοντας, ο Βασίλης Μάστορας συμπέρανε πως «η χώρα μας διαθέτει τα απαραίτητα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τις προοπτικές για την περαιτέρω ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού, αλλά χρειάζεται κατάλληλος σχεδιασμός, χρειάζονται και οικονομικές επενδύσεις από πλευράς Πολιτείας, ενώ τα ΜΜΕ πρέπει να προβάλουν τις αθλητικές δραστηριότητες κάθε περιοχής. Συνήθως το κάνουν όταν τους παρέχεται έγκαιρα κατάλληλο επικοινωνιακό υλικό και άρα η σχέση προβολής είναι αμφίδρομη».
Μεγάλος χορηγός του ΠΣΑΤ είναι η Winmasters. Χορηγοί Επικοινωνίας του 9ου Διεθνούς Αθλητικού Σχολείου του ΠΣΑΤ είναι το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) και το Sport24.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κουτρουμάνος