Τζέτζης: «Η χρήση της τεχνολογίας και των Κοινωνικών Δικτύων στoν Αθλητισμό»

Τζέτζης: «Η χρήση της τεχνολογίας και των Κοινωνικών Δικτύων στoν Αθλητισμό»

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Ο Κοσμήτορας Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΣΕΦΑΑ) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Γιώργος Τζέτζης, ήταν ομιλητής στη θεματική ενότητα «Η Τεχνολογία, τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και τα ΜΜΕ στον Αθλητισμό», στο 9ο Διεθνές Αθλητικό Σχολείο του ΠΣΑΤ, στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας (ΔΟΑ), στην Αρχαία Ολυμπία.

Ο Γιώργος Τζέτζης στην εισήγησή του με τίτλο «Η χρήση της τεχνολογίας και των Κοινωνικών Δικτύων στoν Αθλητισμό» αναφέρθηκε στη χρήση της τεχνολογίας και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στον αθλητισμό.

Παρουσίασε την εξελικτική διαδρομή της τεχνολογίας και αναφέρθηκε στις χρονιές ορόσημο για την εξέλιξη των ψηφιακών υπηρεσιών. Δίνοντας στοιχεία για την ψηφιακή μας παρουσία, είπε μεταξύ άλλων ότι  οι χρήστες του Facebook αριθμούν τα 2,4 δισεκατομμύρια. Όπως τόνισε, το 2013 υπήρξαν 500 εκατομμύρια tweets μόνο για τα σπορ. Σήμερα 4, 5 δισεκατομμύρια άτομα είναι χρήστες του διαδικτύου, ενώ 5,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα. Στα 4,1 δισεκατομμύρια ανέρχονται οι χρήστες των Μέσων Κοινωνικών Δικτύωσης, ενώ online είναι το 60% του κόσμου, με μέσο όρο παρουσία που αγγίζει της 6,5 ώρες ημερησίως.

«Άρα», επισήμανε ο Γιώργος Τζέτζης, «η χρήση της τεχνολογίας είναι πλέον μεγάλο μέρος της ζωής μας και θα είναι ακόμη μεγαλύτερο στο μέλλον. Αλλάζει, λοιπόν και η συμπεριφορά του αθλητικού κοινού και θα πρέπει να βρούμε τρόπους και να επικοινωνούμε, αλλά και να βιώνει ο αθλητικός καταναλωτής  διαφορετικές εμπειρίες. Η αθλητική επικοινωνία και δημοσιογραφία δημιουργεί το κατάλληλο περιεχόμενο, το οποίο περιεχόμενο πρέπει να έχει ενδιαφέρον και να δοθεί με τα κατάλληλα μέσα στον αθλητικό καταναλωτή, έτσι ώστε να υπάρχει θετική εμπειρία, να υπάρχει ικανοποίηση και συνέχιση της παρακολούθησης».

«Τα δεδομένα», επισήμανε, «δυστυχώς τρέχουν με ραγδαίους ρυθμούς: η γνώση διπλασιάζεται κάθε επτά χρόνια, το 2040 θα διπλασιάζεται κάθε 72 ημέρες, τα επαγγέλματα σε δέκα χρόνια θα απαιτούν προσόντα που σήμερα είναι αδύνατον να προβλεφθούν και το 70% των νέων τεχνολογιών που θα χρησιμοποιούνται σε πέντε χρόνια, ακόμη δεν έχουν ανακαλυφθεί. Άρα όσα γνωρίζουμε σήμερα σε πέντε χρόνια δεν θα τα χρησιμοποιούμε κι επομένως συμπεραίνουμε ότι θα πρέπει συνεχώς να επιμορφωνόμαστε. Εξαιτίας των νέων τεχνολογιών, ένα δισεκατομμύριο εργαζόμενοι θα χρειαστεί να αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους την επόμενη δεκαετία. Μέσα σε αυτό το κλίμα, είναι επόμενο να αλλάζουν και οι εμπειρίες των σπορ. Αντί να παρακολουθούμε αυτό που συμβαίνει, αυτό που μας ενδιαφέρει, το φωτογραφίζουμε και να το βιντεοσκοπούμε  και το μοιραζόμαστε με φίλους., άρα αλλάζει και η αθλητική εμπειρία. Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να δείξουμε στους αθλητικούς καταναλωτές  να χρησιμοποιούν τα ΜΜΕ μ’ έναν τρόπο σύγχρονο και τα ΜΜΕ να μπορούν με τον ίδιο τρόπο να κρατούν υψηλά το ενδιαφέρον του κοινού.

«Ευτυχώς για εμάς το αθλητικό περιεχόμενο έχει πάντα ενδιαφέρον, ενώ ο κόσμος στρέφεται από τη φυσική συμμετοχή και την παρακολούθηση των αγώνων στην τηλεοπτική παρακολούθηση. Μειώνεται δηλαδή ο αριθμός των ανθρώπων που πηγαίνουν στα γήπεδα και προτιμούν να παρακολουθούν από την τηλεόραση και μάλιστα συχνά παρακολουθούν και από μία δεύτερη οθόνη. Βλέπουν τον αγώνα και κοιτούν και το κινητό  για διάφορες πληροφορίες σχετικές ή κι άσχετες με όσα παρακολουθούν. Χρειάζεται άρα καλή ψηφιακή επικοινωνία και ψηφιακές δεξιότητες».

Μεγάλος χορηγός του ΠΣΑΤ είναι η Winmasters. Χορηγοί Επικοινωνίας του 9ου Διεθνούς Αθλητικού Σχολείου του ΠΣΑΤ είναι το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) και το Sport24.

Φωτογραφίες: Βασίλης Κουτρουμάνος

Περισσότερα άρθρα